1995
International Recognition
for Spectrum
Management
Expertise
The
International Telecommunication Union (ITU) gives Industry Canada employees involved in radio spectrum management
the opportunity to act as
senior experts in industrializing countries.
We
don't like to blow our own horn, but ITU calls on Industry Canada
employees
from time to time as a source of expertise in
carrying out
missions overseas.
Canada's Radio
Frequency Spectrum Management has always excelled by
virtue
of the quality of its staff and its technical
expertise. This expertise is recognized
around the world. Our employees are
now seconded to other countries, where they work in the private sector or for international
organizations. The most recent
addition to the
list,
Bob Jones (Director General,
Radiocommunications and Broadcasting Regulatory
Branch) is now Director of the
Radiocommunications Bureau in Geneva.
What is less well known is that we also work directly in the field. We contribute by
sending employees to countries that
apply to ITU for assistance.
These experts help train personnel in frequency management
techniques that
we have developed here
in Canada.
The Canadian employees take leave without pay and are paid directly by ITU for these missions.
Chad (Africa) is an
example.
They requested that an expert spend six months in
N'Djamena reviewing organizational
regulations, procedures and
practices. The degree of
difficulty of these projects
varies considerably depending on
the country and the season. We
work with limited resources. Senior management turnover is often
very high in communication
organizations. Host governments provide little funding. Transportation, security, excessive heat,
communication, shortage of
paper, power outages, and
theft are other factors. Luckily, we are no longer alone. What was considered a singular adventure
in the not-too-distant past has
become team work through
Internet. As a result of this change, once isolated assignments now
involve co-ordination and a joint
effort with our contacts at
home and
abroad.
This has
many benefits.
It obviously earns
appreciation for Canadian know-how, creates a favourable
climate
for industrialization, allows us to tailor our services
to meet
the demand, and creates ties that could
eventually become business contacts
for industry. By leaving behind an Internet address, we ensure that this
Canadian influence continues. In
terms of human relations, the
quality of the contacts thus
established and the pleasure of gaining a better understanding of the world are a reward in themselves.
|
|
1995
L'expertise canadienne
en gestion du spectre
reconnue
à l'échelle internationale
L'Union internationale des
télécommunications (UIT) offre aux employés & Industrie Canada ceuvrant dans la gestion du spectre radioélectrique
l'occasion d'agir à titre de spécialistes principaux dans des pays en voie d'industrialisation.
A chacun de claironner sa gloire ! Saviez-vous que le personnel
du Ministère est une source d'expertise à laquelle l'UIT puise à
l'occasion pour remplir des missions à l'étranger ?
Au Canada, la gestion des
fréquences radio a toujours excellé
par la qualité de son personnel et de
sa compétence technique. Cette
dernière est reconnue à l'échelle
internationale. Du personnel
d'Industrie Canada est maintenant en détachement à l'étranger, au sein de
l'entreprise privée ou d'organismes
internationaux. Le dernier en liste,
Bob Jones, directeur général de la
réglementation, est directeur du Bureau des radiocommunications à
Genève.
Ce qui est moins connu, c'est que
le personnel travaille aussi sur le terrain,
faisant bénéficier les pays qui en
font la demande à l'UIT des techniques
de gestion des mises au point au Canada. Ces employés prennent
un congé sans solde et sont payés par l'UIT.
Le Tchad est un bon
exemple. Ce pays a demandé à un spécialiste de se rendre à N'Djaména
pour
six mois afin de réviser la
réglementation, les procédures et
les pratiques de son organisation. Dans ce
genre de projet, les niveaux de
difficulté varient énormément selon
le pays et la saison. Il faut se
débrouiller avec des ressources
limitées, un roulement élevé de la
haute gestion, le manque d'argent des administrations hôtes, le transport
médiocre, le manque de sécurité, la
chaleur, des moyens de communication
restreints, le manque de papier et
d'électricité, le vol, etc. Heureusement, il n'est plus nécessaire de faire cavalier seul. Grâce
à Internet,
une mission de ce genre peut maintenant faire
appel à des spécialistes du monde
entier.
Les avantages d'une telle expérience sont divers. Celle-ci permet
de faire apprécier la façon de faire
canadienne, de créer un climat favorable à l'industrialisation, d'adapter les services canadiens à la
demande et de tisser des liens qui pourraient se
transformer en relations
commerciales pour l'industrie. En laissant
derrière une adresse
Internet,
l'influence canadienne se poursuit. Du point de vue humain, la qualité des rapports
et le plaisir de mieux comprendre le monde sont en soi une récompense.
|