Better Service

for Quebec Region Clients
By Yvon Groleau

On March 12 2001, Industry Canada’s Client Service Centre at Place Ville-Marie in Montréal (Quebec Region) centralized all general inquiries received by the Spectrum, Information Technologies and Telecommunications Sector’s regional offices, thereby becoming a single resource for their clients.

 

The Centre's four-person team now has the human and technological resources needed to respond directly to questions such as:

  • Do I need a licence to erect a telecommunications tower?

  • How can I get rid of interference?

  • Where on the World Wide Web can I get a ham radio licence?

 

Michel Hall, Planning, Analysis and Communications Advisor and Manager of the regional Client Service Centre, is full of praise for the new Centre, declaring, "Not only can we now respond to all the succinct questions from Industry Canada clients, but we can also refer them to many Industry Canada or other Government of Canada Web sites."

 

With this integration of services, Industry Canada’s Quebec Region now benefits more fully from new information technology. At the same time, the change represents a major boost to the Department’s efforts to continually improve services for clients in the region. In fact, the Centre will continue to develop in keeping with the Government On-Line initiative as part of its overall effort to provide full access to the vast storehouse of on-line information available from Industry Canada.

 
 

Un meilleur service

pour les clients de la région du Québec
par Yvon Groleau

 

Le 12 mars 2001, le Centre de service à la clientèle d'Industrie Canada (région du Québec), Place Ville-Marie à Montréal, a intégré toutes les demandes d'information du public provenant des bureaux régionaux du Secteur du spectre, des technologies de l'information et des télécommunications et, par le fait même, devenait un guichet unique pour sa clientèle.

 

Composée de quatre personnes, l'équipe du centre dispose maintenant des ressources humaines et technologiques nécessaires pour répondre directement à des questions telles que : 

  • Ai-je besoin d'un permis pour ériger une tour de télécommunications?

  • Que dois-je faire pour régler un problème de brouillage? 

  • À quel site Web puis-je obtenir une licence de radioamateur? 

Michel Hall, conseiller en planification, analyse et communications et responsable du centre de service du bureau régional, ne tarit pas d'éloges en parlant du nouveau centre : « Nous pouvons non seulement répondre à toutes les questions simples que posent les clients qui utilisent les services d'Industrie Canada, mais également diriger les clients vers les nombreux portails ou sites Web du Ministère ou du gouvernement du Canada. »

 

Cette intégration des services permet de tirer parti des nouvelles technologies de l'information et de franchir un grand pas dans l'amélioration continue des services à la clientèle dans la région du Québec. Le centre évoluera d'ailleurs en fonction de l'orientation du service Gouvernement en direct, et donnera ainsi un accès complet au vaste fonds d'information que constitue Industrie Canada en direct.

 

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